Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie

In onze vorige blog noemden we al vier voordelen van digitaal boven papier in het creditmanagementproces. Maar een heel groot voordeel hebben we nog niet besproken. Door minder menselijke handelingen te moeten doen, bespaar je op de kosten en optimaliseer je je proces.

Doorlooptijd verkorten

Als je je creditmanagementproces digitaliseert, verkort je de doorlooptijd. Er zit immers veel minder tijd tussen actie en reactie. Als je iets verstuurt via de papieren post, geeft je het proces uit handen aan de postbode. Je moet dan minimaal vijf, maar soms wel veertien dagen wachten tot je terugkoppeling krijgt over wat er met je brief is gebeurd. Kostbare tijd. Als iemand traag is met betalen, kun je pas op de uiterste betaaldatum vaststellen of er wel of niet is betaald. Dan kun je pas overgaan tot actie.

Instant resultaat

Als je het proces digitaliseert met behulp van Aangetekend Mailen, heb je in principe instant resultaat. Daar kun je dan direct opvolging aan geven. Een e-mailadres dat niet werkt of gewoonweg niet bestaat? Dan kun je terugvallen op papier. In dat geval wordt de bijlage geprint en door PostNL of Bpost bezorgd. Door een koppeling met de printstraten van onze partners te realiseren, wordt bij een bepaalde afleverstatus van de Aangetekende Mail het document alsnog per (aangetekende) naar de ontvanger gebracht. Wordt de Aangetekende Mail wel afgeleverd, maar laat de reactie op zich wachten? Dan kun je – per mail én per sms – een herinnering versturen. Is iemand het niet eens met de incasso? Dan kun je daar direct de klachtenprocedure op loslaten.

Wordt er een betaalafspraak overeengekomen? Dan kun je een betaallink meesturen met de Aangetekende Mail, waarmee een automatische incasso in gang wordt gezet. Daarbij hebben wij voor de techniek van Twikey gekozen. Twikey heeft dit proces geautomatiseerd en zo een manier ontwikkeld om automatische incasso’s eenvoudig, efficiënt, veilig en rechtsgeldig op te zetten en te beheren in een interface die compatibel is met de meeste grootbanken en softwareleveranciers.

Alleen actie als er iets niét goed gaat

Door op deze manier zo veel mogelijk handwerk te reduceren, hoef je alleen nog maar actie te ondernemen als er iets niet goed gaat. De rest van het proces verloopt vanzelf. Daarmee bespaar je kosten en optimaliseer je je proces.

Meer weten?

Zo zijn er nog veel meer voordelen van het digitaliseren van je processen. Meer weten? Download dan hier ons whitepaper! Benieuwd hoe Aangetekend Mailen een rol in jouw organisatie kan spelen? Geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Download onze brochure

Zij maken al gebruik van onze oplossingen

Meer informatie ontvangen?

Benieuwd hoe Aangetekend Mailen in de praktijk werkt? Plan een persoonlijke afspraak in met een van onze experts.

Ontvang onze brochure via een Aangetekende Mail. Zo ervaar je direct het proces aan de ontvangende kant.

Andere klanten gebruiken ook

Digitaal Ondertekenen

Overeenkomsten moeten rechtsgeldig ondertekend zijn. Ook met een digitale handtekening moet dit waterdicht zijn. Optioneel kan er een extra identificatie gevraagd worden voor meer zekerheid.

Lees meer >>

Beveiligd Mailen

Privacygevoelige data moet worden beschermd tegen verlies, diefstal of hacken. Gebruik altijd veilig mailen om dit te voorkomen. Als de mail niet veilig kan worden afgeleverd, krijgt de ontvanger een bericht om de mail veilig op te halen.

Lees meer >>

Grote Bestanden Mailen

Het kan soms lastig zijn om een groot bestand via de mail te verzenden, omdat dit de mailserver flink belast. Of de bijlage bevat privacygevoelige data. Verstuur bijlagen veilig en gemakkelijk via de server van Aangetekend.

Lees meer >>

  Certificeringen

       

Een eIDAS gekwalificeerde vertrouwensdienst voor een elektronische Aangetekende brief.

EU Trusted service providers >>

Back To Top