skip to Main Content

Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!

Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!

We schreven al eerder over waarom de overstap van papier naar digitaal in het creditmanagementproces je zo veel kan opleveren. Maar wist je dat een van de voordelen is dat de doorlooptijd van je dossiers een stuk korter wordt als je alles automatiseert?

Minder tijd verloren

Als je je creditmanagementproces automatiseert, verloopt het proces een stuk sneller. Er gaat immers geen tijd meer verloren door het fysieke transport van je poststukken. Als je een aangetekend stuk met de post verstuurt, wordt je brief voorzien van een dagtekening, maar daarna geef je het proces uit handen aan de postbode. Je moet maar afwachten wanneer je brief bij de geadresseerde belandt en eer je zeker weet wat er met je brief is gebeurd, ben je minimaal vijf, maar misschien zelfs wel veertien dagen verder. Als je je gewone poststuk fysiek verstuurt, is er überhaupt geen enkele zekerheid wat er met je post gebeurt.

Voorkom discussie

Door je brief als Aangetekende Mail te versturen, is het moment van verzenden vrijwel gelijk aan het moment van ontvangst. Daarmee voorkom je discussie over wanneer een brief op de deurmat is gevallen. En, misschien nog wel belangrijker, als er betaald is, weet je ook direct dát er betaald is. Zo wordt je cashmanagementproces nog beter. Bij een papieren proces, weet je vaak pas op de uiterste betaaldatum of er werkelijk betaald is, of niet. Eerder kun je niet overgaan tot actie. Dankzij de inzet van Aangetekend Mailen heb je volledige zekerheid over wie, wat, wanneer met wie heeft gecorrespondeerd.

Kwaliteit e-mailadres hoger dan postadres

Wat ook meespeelt is dat, door de enorme vlucht die e-commerce heeft genomen, de kwaliteit van een e-mailadres tegenwoordig vaak hoger is dan die van een fysiek postadres. Hoe vaak gebeurt het niet dat iemand iets bestelt op een Zalando, bol.com of Coolblue en het pakketje laat bezorgen op werk, bij de buren of op een pick-up-point? Het opgegeven adres is dan niet het woonadres. Als iemand vervolgens achterblijft in betaling, is die persoon makkelijker op het mailadres te bereiken dan op het postadres. Onze ervaring van de afgelopen jaren heeft uitgewezen dat men minder snel van e-mailadres verhuist dan van een woonadres.

Meer weten?

Zo zijn er nog veel meer voordelen van het digitaliseren van je processen. Meer weten? Download dan hier ons whitepaper! Benieuwd hoe Aangetekend Mailen een rol in jouw organisatie kan spelen? Geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Download onze brochure

Nieuws en belangrijke artikelen

Lees ook de overige blogs en klantverhalen >>

Aangetekend Mailen onderdeel van de Dutch Legal Tech map

Blog

De Nederlandse Legal Tech Map is een soort routekaart die de meest relevante legal tech-bedrijven toont, netjes gegroepeerd naar onderwerp…

read more

De volgende stap in digitalisering van je advocatenkantoor? Zo doe je dat

Blog

Tot voor kort ontving de Rechtspraak maandelijks nog zo'n 30.000 faxen. Nu KPN stopt met de zogenaamde ISDN-infrastructuur is het…

read more

En de fax? Die werkt niet meer…

Blog

Ooit was de fax het toonbeeld van vernuft, maar na ruim een eeuw te kunnen ‘kopiëren op afstand’ komt het…

read more

Maak kennis met… Tjeerd van Zijl, onze New Business Manager

Blog

Eind april is Tjeerd van Zijl van start gegaan als New Business Manager bij Aangetekend. Inmiddels is hij hard op…

read more

‘Je suis un grand fan de la technologie, mais rien ne vaut une discussion informelle autour d’une bière’

Blog

La banque CKV est non seulement une banque hypothécaire, une caisse d'épargne et une entreprise familiale belge, mais aussi le…

read more

Zo krijg je meer grip op je openstaande facturen

Blog

Als creditmanager wil je kredietrisico’s zo veel mogelijk beperken en het werkkapitaal optimaliseren. Daarbij wil je natuurlijk verantwoord omgaan met…

read more
Back To Top