skip to Main Content

KBC Persbericht

Brussel, 18 juni 2019, 10.30 uur

Vanuit KBC/CBC Mobile voortaan
– toegang tot persoonlijke documenten in eBox, de elektronische brievenbus van de overheid (in het najaar)
– rechtstreeks Aangetekende e-mail van IPEX versturen (begin juli)

Binnenkort kunnen klanten rechtstreeks vanuit KBC Mobile op de gebruiksvriendelijke manier eigen aan KBC Mobile, in de eBox van de overheid hun persoonlijke administratieve documenten raadplegen (Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie (RJV), Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA), documenten bezorgd door Tax-on-Web, verkeersboetes, facturen uitgegeven door de gemeente, …).

Ook nieuw en een échte primeur voor België is dat vanaf begin juli, klanten van KBC, KBC Brussels en CBC een aangetekende mail kunnen versturen rechtstreeks vanuit KBC/CBC Mobile. KBC werkt hiervoor samen met IPEX.

Karin Van Hoecke, directeur digitale transformatie KBC divisie België: “ KBC Mobile bood tot dusver vooral extra diensten aan met betrekking tot mobiliteit (parking betalen bij 4411, Q-Park, tickets van de Lijn en NMBS, deelfietsen) alsook toegang tot dienstencheques (Sodexo), maaltijd- en eco-cheques (Monizze). We merken dat onze klanten dit extra-bancaire aanbod steeds meer op prijs stellen. Ze hoeven immers geen hele reeks verschillende apps meer te downloaden maar vinden alles terug in hun bancaire gebruiksvriendelijke app. Het comfort van KBC Mobile was ook voor de overheid de doorslaggevende factor om met ons in zee te gaan voor de eBox. Daarom zijn we heel blij ons aanbod nu te kunnen uitbreiden en op een eenvoudige, gebruiksvriendelijke manier diensten te kunnen aanbieden die de administratieve rompslomp voor onze klanten verlichten als ze een overheidsdocument opzoeken of een aangetekende e-mail verzenden.”

Klanten bij KBC (Brussels) / CBC kunnen overheidsdocumenten raadplegen in de elektronische brievenbus eBox.

KBC sloot onlangs een akkoord met de overheid om de toegang tot de eBox te integreren in KBC/CBC Mobile.

Philippe De Backer, Minister van Digitale Agenda, Telecommunicatie en Post, belast met Administratieve Vereenvoudiging, Bestrijding van de sociale fraude, Privacy en Noordzee zegt hierover: “De integratie van de ebox in KBC Mobile zal honderdduizenden van hun klanten in staat stellen om documenten te ontvangen van de openbare diensten in de applicatie die ze al dagelijks gebruiken. Concreet betekent dit dat het de administratie is die naar de burger gaat zodat hij of zij niet hoeft te leren om een extra toepassing te beheren en alle voordelen van de ebox zal hebben in een omgeving die hij of zij goed kent”.

eBox is de elektronische brievenbus van de overheid en geeft burgers op een eenvoudige en veilige manier toegang tot digitale overheidsdocumenten. Het doel is eenvoudig: alle documenten op één plaats centraliseren, ongeacht of het document van de federale, regionale of lokale overheid afkomstig is.

https://mye-box.be/nl/news/steeds-meer-overheidsdocumenten-beschikbaar-in-my-e-box

In het najaar krijgen KBC(Brussels) en CBC klanten zeer eenvoudig toegang tot deze eBox via KBC/CBC Mobile.

KBC Mobile integreert als eerste de Aangetekende e-Mail van partner IPEX

Wat is het ?
KBC biedt in samenwerking met IPEX een alternatief voor een aangetekende zending met het voordeel dat de klant zich niet moet verplaatsen. De klant kan de aangetekende e-mail gebruiken voor het opzeggen van zijn/haar huurcontract, fitnessabonnement, contract energieleverancier,…
Hij kan de e-mail opstellen en versturen vanuit KBC/CBC Mobile en online opvolgen wie op welk moment de e-mail verstuurd of ontvangen heeft.

De KBC-partner voor deze dienst, IPEX, garandeert de integriteit van de zending, dit wil zeggen dat de inhoud van het document ongewijzigd wordt doorgestuurd. Bovendien wordt de aangetekende e-mail vrijwel onmiddellijk aangeboden aan de ontvanger.

Het verzenden van een aangetekende e-mail kost 4,85 euro.

“IPEX ontwikkelde de elektronisch aangetekende zending zodat de gebruiker van thuis uit makkelijk een aangetekende mail kan versturen. Op deze manier wordt de markt voor elektronisch aangetekende zendingen ook ontsloten voor de particuliere markt” zegt Rodolphe van der Straten, gedelegeerd bestuurder IPEX. “Met de integratie in de zeer innovatieve bancaire apps van KBC, kan het product gemakkelijk de weg naar de gebruiker vinden.”

Hoe werkt het ?
De afzender maakt in KBC Mobile de aangetekende e-mail aan. Hiervoor heeft hij enkel het e-mailadres van de ontvanger nodig. Hij kan ook bijlagen aan de aangetekende e-mail toevoegen zoals documenten of foto’s.

De ontvanger zal een eerste mail krijgen waarin hij de aangetekende e-mail kan aanvaarden. Pas na deze aanvaarding zal hij een tweede e-mail ontvangen met een PDF-document.
Elk van de stappen in dit proces krijgt een tijdstempel. De afzender kan de status van zijn aangetekende e-mail volgen in KBC Mobile of de integriteit ervan op de site van IPEX.

 

Maak kennis met… Tjeerd van Zijl, onze New Business Manager
Maak kennis met… Tjeerd van Zijl, onze New Business Manager

Eind april is Tjeerd van Zijl van start gegaan als New Business Manager bij Aangetekend.…

Lees verder
‘Ik hou van technologie, maar er gaat niets boven een informele babbel'
‘Ik ben groot voorstander van technologie, maar er gaat niets boven een informele babbel met een biertje’

CKV Bank is niet alleen een Belgische hypotheekbank, spaarbank en familiebedrijf, maar ook de eerste…

Lees verder
Zo krijg je meer grip op je openstaande facturen
Zo krijg je meer grip op je openstaande facturen

Als creditmanager wil je kredietrisico’s zo veel mogelijk beperken en het werkkapitaal optimaliseren. Daarbij wil…

Lees verder
Aangetekend Mailen elke keer weer een beetje gemakkelijker
Aangetekend Mailen elke keer weer een beetje gemakkelijker

Ons team zit niet stil. Ook nu staan er een aantal wijzigingen op stapel die…

Lees verder
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!

We schreven al eerder over waarom de overstap van papier naar digitaal in het creditmanagementproces…

Lees verder
Documenten digitaal ondertekenen. Is dat wel rechtsgeldig?

Uit onderzoek door organisatieadviesbureau McKinsey blijkt dat de uitbraak van het coronavirus de digitale transformatie…

Lees verder
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie

In onze vorige blog noemden we al vier voordelen van digitaal boven papier in het…

Lees verder
Het is tijd om impact te maken
Het is tijd om impact te maken

Het klimaatrapport van de IPCC liegt er niet om. Het is vijf over twaalf als…

Lees verder
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda

Onlangs publiceerde De Nederlandsche Bank (DNB) een update op het rapport ‘Visie op Toezicht 2018-2020’.…

Lees verder
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’

XA wil het vinden en delen van informatie voor organisaties makkelijk maken. Door informatiestromen binnen…

Lees verder
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces

Als creditmanager kun je bij de uitvoering van je taken diverse instrumenten inzetten om zo…

Lees verder
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’

Martijn Groot Kormelink is advocaat, mediator en partner bij Vallei Advocaten & Mediators. Vallei Advocaten…

Lees verder
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager

Achter die knop in Outlook waarmee je beveiligd en rechtsgeldig kunt mailen, zit een heel…

Lees verder
Waarom de eIDAS-verordening onmisbaar is in een digitale maatschappij

Bredero, Nederlands dichter en toneelschrijver uit de 16e eeuw, zei het al: 'Al ziet men…

Lees verder
Vacature
Marketeer B2B – Vacature

Binnen Aangetekend zijn wij op zoek naar een allround marketeer die niet alleen de beste…

Lees verder
'We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen'
‘We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen’

BIT is een zakelijke internetserviceprovider, gespecialiseerd in virtualisatie, colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. BIT…

Lees verder

Meer weten?

    Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

    Back To Top
    Search